زمان تعویض لنت ترمز متالیک

زمان مناسب برای تعویض لنت ترمز چه زمانی است؟ لنت ترمز متالیکی از جدید ترین سری های لنت ترمز است که چیزی بین 30 تا 70 درصد آن را فلزاتی مانند مس، آهن، فولاد و … تشکیل می‌دهد.

لنت ترمزمتالیک

یک مزیت بسیار جالبی که لنت ترمز متالیک در اختیار ما می‌گذارد، عملکرد بالا در انواع شرایط دمایی است. همانطور که خودتان نیز می‌دانید، فلز یکی از عناصری است که به راحتی دما را از خود انتقال می‌دهد. به همین دلیل توان تحمل گرمای بیشتری را دارد و از این جهت لنت قابل اطمینانی است.

اما مسئله ای که ممکن است کمی باعث رنجش شما شود، صدای این لنت ها است. بعضی از لنت های متالیک، بعد از گذشت مدتی از استفاده دچار یک صدای آزاردهنده مانند صدای سوت و یا …، می‌شوند که البته نسبت به قیمت پایین این لنت ها قابل توجیه است.

زمان مناسب برای تعویض لنت ترمز چه زمانی است؟

آزبست یک ماده سرطان زاست که در گذر زمان باعث سرطان ریه می‌شود. همین دلیل باعث شد تا کارشناسان این حوزه، به فکر ارتقا و طراحی نسخه جدیدی از این لنت های بیفتند.

این لنت ها از موادی مانند ترکیبات کربن، فایبرگلاس و …. ساخته می‌شوند. جالب است که بدانید بیش از 67 درصد وسایل نقلیه در آمریکا، از همین لنت استفاده می‌کنند و آن را به انواع دیگر ترجیح می‌دهند.

لنت ترمز های سرامیکی با دارا بودن ترکیبات کربنی درون خود، گرد و غبار بسیار کمتری نسبت به لنت های متالیک تولید می‌کنند و به همین دلیل، از تقاضای بسیار بیشتری برخوردارند.

زمان مناسب برای تعویض لنت ترمز چه زمانی است؟

همچنین همانطور که اشاره کردیم، اگر به دنبال یک لنت با قیمت مناسب هستید، می‌توانید روی این پد ها حساب کنید.

لنت ترمز متالیکی بیشتر برای کسانی که معمولا رفت و آمد های عادی دارند مناسب است. چرا که به اندازه لنت ترمز سرامیکی اصطکاک ایجاد نمی‌کند و بیشتر برای همین جابه جایی های درون شهر و معمولی استفاده می‌شود. اما یک امتیازی که این لنت را به یک لنت پرطرفدار تبدیل می‌کند، کم سر و صدا بودن آن است.

لنت ترمز متالیک نیز مانند انواع سرامیکی این خانواده، چندان سر و صدایی از خود ندارد و به اصطلاح، به لنت های ساکت معروف است. همچنین این لنت ها آسیب کمتری نسبت به لنت ترمز متالیک به روتور وارد می‌کنند و از این جهت، در افزایش عمر ماشین موثرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *